maandag 10 november 2014

The sun and some origami


Afgelopen zaterdag had ik ineens heel erg druk
of ik denk dat ik beter kan zeggen,
ik maakte me heel erg druk..
Ik moest mijn spullen voor de Creadoe verzamelen,
boodschappen doen, naar de bibliotheek,
mijn haar een beetje bijverven :) kleren wassen,
schoenen poetsen, koffie drinken met P
(en de dingen van de week bespreken)
en ook nog foto's maken voor mijn blog, deze week..
En terwijl ik dat aan het doen was, enigszing opgejaagd
door de zon die bijna onderging.. Zag ik ineens
de schoonheid van het lage zonnetje in de kamer..
en dacht: ok..dit is wat er Nu is,
denk aan je mindfulness lessen, stop, ga zitten,
kijk om je heen...adem in en uit..
ah dat was beter..:))
(dus ik heb ook niet veel meer foto's dan deze)


Vervolgens ging ik een beetje zitten vouwen,
niets zo kalmerend als wat papier in je handen
en gedachteloos wat dingen vouwen..
(Kijk maar op het blok origamipapier wat ik kocht 
in Parijs, er staat Zen-origami op ;)
Gisteren was ik op de Creadoe, ook daar nam ik wat
papier om zwanen te vouwen mee, maar ik zat 
daar maar aan mijn tafeltje, met mijn papier en pen..
Ik geloof dat ik 4 boeken signeerde, iedereen liep Zo
langs me heen..het was duidelijk dat de bezoekers iets 
anders zochten dan mijn boek..
(ik zat daar net zo als mrs. Little op de foto, haha)
Wel, ik ben vroeg weggegaan en had een fijne late lunch
met mijn zoon, die ik al in tijden niet meer zag.
Al met al een prima dag (weekend)

Ik wens je een fijne maandag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuke piramides heb je gevouwen en dat boek is geweldig. Al die papiertjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mrs.Little zat daar wel helemaal "ZEN" te wezen! Mooi boek trouwens met origamipapier! Geweldig! Ingrid, jij ook een hele fijne maandag! Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat ik niet zondag maar vrijdag op de Kreadoe was, anders was ik je echt niet zomaar voorbijgelopen. En dat vouwen met origamipapiertjes moet ik ook maar eens gaan proberen voor het Zen-gevoel. Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn als je zo de humor kunt zien in een situatie die niet door eenieder als positief wordt ervaren ;-). Volgens mij werkt die mindfulness prima! Heerlijk inderdaad om met je handen dan iets te maken en quality-time met je zoon door te brengen.
    Fijne week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ingrid, ik was op woensdag al op de KreaDoe, anders had ik je vast even gedag gezegd (ik heb je boek daar wel gekocht!). Groetjes, Wilhelmina (Carolien)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your origami is so perfect as I see everyday in the cranes that I received from you in the past (from a drawing you had.) You are a success.... isn't it wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe is dat nu mogelijk? Terwijl jouw boeken geliefd zijn en je altijd zulke leuke ideeën hebt. Als ik op jouw dag naar de KreaDoe was gegaan, dan had ik graag even kennis gemaakt in levende lijve.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou dat is ook wat....heel erg spijtig dat ik dit jaar miet naar de kreadoe was.
    Op jouw blog is het in ieder geval wel heel druk, iedere dag! En vinden wij het allemaal erg leuk en fijn als je iets post.
    En ik zou graag een gesigneerd exemplaar van 1 van jouw boeken willen hebben hoor, graag zelfs! ��
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk toch dat die mindfulness cursus zo goed helpt, dat je lekker even kon relaxen en lekker aan het vouwen was geslagen. Balen dat je maar 4 boeken kon signeren, maar zekers weten dat dst niet betekent dat je boek niet populair is. Deze week heb je geloof ik een veel leukere activiteit op kleinere schaal...alhoewel zekers weten dat je het daar drukker zult hebben en meer plezier zult hebben. Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat zonde dat iedereen zo voorbij liep..
    Wel fijn dat je er alsnog een leuke dag van hebt kunnen maken.
    Zo zie je maar.. het leven is wat je er zelf van maakt =D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Ingrid,

    Dan was ik een van de vier..
    Je hebt in elk geval iemand (mij) die dag heel blij gemaakt.
    Dus op je lijst met positieve punten van zondag, mag je dat opschrijven :)
    Connie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geloof je bijna niet. Op de Kreadoe en dan lopen ze jouw boek (en jou) voorbij? Heel vreemd. Die pyramides zijn leuk! Mooi strak van vorm. En dan 'zen' op het origamiblok; het moet zo zijn.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aha, daarom zagen we je nergens .... Overigens was je nieuwste boek wel op op de Kreadoe, wij gingen zondag wat later en vonden hem in elk geval nergens dus ik ga van de week maar eens kijken of e boekwinkel hem hier heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HayHay!
    Nouja zeg, wat een gemiste kans voor al die mensen ;-)
    Ik hoorde dat het afgelopen weekend erg druk en chaotisch was op de Krea-doe. Maar blijf het gek vinden dat het bij jou geen "gekkenhuis" was. Jammer genoeg kon ik er dit jaar niet bij zijn, ga t liefst doordeweeks als het minder druk is.
    Heb je mijn mailtje wel ontvangen over het boek?
    Veel Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helaas, ik was er zaterdag. Maar mij (en mijn zoontje) veel te druk, we stonden binnen een uur weer buiten. En we genoten van de treinreis, dat was het leukst aan heel de dag, en lekker bijtijds weer thuis.
    Maar waren we er op zondag geweest, was ik heus even langsgekomen. Jammer dat er zo weinig bezoekers jou kant opkwamen. Ze weten vast niet wat ze missen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)