woensdag 13 februari 2013

The little cabinet above my table..


boven de tafel in de kamer,
wat tegelijk de eet-tafel, de kranten-lees-tafel,
en mijn werktafel is
(ik heb ook de luxe van een werkplek boven,
maar ik vind het fijn om af en toe naar buiten te kijken,
naar de mensen die langslopen op straat,
en natuurlijk zou ik ook graag de eerste klant
naar binnen zien gaan bij de slager aan de overkant
(er gaat Echt nooit iemand naar binnen,
of ik kijk op de verkeerde momenten,
dat kan ook..)
boven die tafel dus...
hangt een oud vitrine kastje,
ik kreeg het ooit van Fem
of ik heb het in bruikleen
dat weet ik eigenlijk niet meer precies..


in dat kastje staat eigenlijk altijd hetzelfde,
gewoon dingetjes die voor een ander waardeloos zijn,
maar voor mij bijzonder
af en toe zet ik er iets nieuws bij...
maar echt veranderen doe ik het nooit,
wel gebruikte ik het voor foto's 
voor in mijn boek,
vier maal anders ingericht
(dat klinkt makkelijker dan het was, wat een gedoe..)


deze foto's hebben het boek niet gehaald,
uiteindelijk,
ik had Zoveel materiaal,
dat paste nog niet in 2 boeken
bovendien zijn ze niet bijzonder goed belicht
(het was nogal een grijze dag)


nadat ik de foto's nam,
heb ik het kastje weer precies Zo ingericht als het was..
ik ben er nu eenmaal aan gehecht,
aan de Dingetjes in mijn kastje,
dat kastje wat hangt
boven mijn eet-lees-werk-tafel...

en oja, goed om te lezen dat ik niet de enige ben
met zo'n het Wil niet  lukken dag..
gisteren was het een stuk beter,
en ik geloof dat ik nu klaar ben met het
herstellen van de fouten in het boek -ohoh-
ik hoop dat de editor daar ook zo over denkt..

fijne dag
(ik ga vandaag  voor het eerst van mijn leven naar Groningen,
maar dat is weer een ander verhaal..)
-X-

25 opmerkingen:

  1. Groningen schijnt heel erg leuk te zijnA, Veel plezier daar. Enne...wat een mooie spulletjes allemaal. vooral dat plaatje waar dat witte hertje in staat. daar kan je toch lang naar kijken! fijne dag, groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke spullen! Fijn om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er oogstrelend uit allemaal. Erg leuk!

    Fijne dag & groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet wat je daar gaat doen, maar Groningen is een mooie stad,
    wel wat fris vandaag voor een stadswandeling. En je kastje. Ik zou het zelf niet zo kunnen laten.Ik zou met de seizoenen mee steeds weer iets anders neerzetten, maar daar hou ik dan weer van. Ik wens je een goede dag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier in Groningen, een gezellige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat toch een heerlijke foto's, en wat kun je dat leuke inrichten toch supergoed! En Groningen? Das heerlijk! Ik woon nu 7 jaar in zuid-Holland, maar als geboren en getogen Groningse ligt mijn hart toch echt daar! Geniet ervan, en vergeet niet heerlijk om je heen te kijken :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Groningen is heel leuk! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nieg goed genoeg voor het boek maar gelukkig wel voor ons in blogland :-) ziet er heel leuk uit!
    Groningen ben ik weleens gewest, is een mooie leuke stad !

    fijne dag,
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb jij toch een heerlijke spulletjes! Veel plezier in Groningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo'n kastje met moois.
    Groningen is leuk hoor...ben er ooit 1x geweest,
    op huwelijksreis met de trein vanuit Maastricht.
    Dat is al een tijdje geleden ;-)
    Veel plezier xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wens je een fijne dag hier in Groningen!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En ik maar denken dat jij je kastje steeds veranderde ;-)
    Veel plezier in Groningen, mooie stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi, structopaatje.
    Leuk kastje hoor ;)
    Veel plezier in Grun.

    Liefs,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige stad! Ik heb er 15 jaar gewoond. Veel plezier en ik ben heel erg benieuwd naar je boek. Groetjes, Angelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super gave spulletjes allemaal in je kastje,ik lees de home and antiques,pff tik ik dat goed en daar lijkt dit wel op en dat vind ik echt leuk,alleen ik zie deze spulletjes nooit,of ik kijk gewoon niet goed,dat kan ook,ik snap helemaal dat je er aan gehecht bent,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als geboren en getogen Groningse - en nu ook daar aan het werk - wens ik je veel plezier in deze fijne stad. Ga lekker langs bij Mamamini, de Folkingestraat, de Oude Kijk in't Jat enz. enz.
    Ik geniet elke dag van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk zo'n kastje! Dan maak je toch nog een geheel van iets wat anders een 'zooitje' zou zijn.. vind ik ook altijd met een dienblad. Kaarsen en bloemen etc op een blad en het is 1 geheel en niet een tafel vol troep...
    Het mooiste vind ik dat blauw met geel samen.. Ik probeer wat meer kleur in huis te brengen (ik keek laatst rond en zag 1 beige ruimte... saaaai!) en petrol/teal met geel/oker/mosterd vind ik een prachtige combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, wat een gezelligheid straalt dat kastje uit, bij elke foto! Leuk hoor! Mijn oog spotte meteen dat super uiltje met die gaatjes, voor een waxine lichtje denk ik.. Volgens mij ben ik ook nog nooit in Groningen geweest. Veel plezier bij die tentoonstelling en wellicht nog een beetje shoppen?! Enjoy! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe krijg je het toch allemaal bij elkaar gezet... prachtig!
    En dan te bedenken dat deze foto's het boek niet gehaald hebben. Dat maakt mij erg nieuwsgierig naar de foto's die het boek wél gehaald hebben!
    Een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh! Die mok bovenop heb ik ook! Die met het gouden randje en je naam erop... Bij mij staat er dan natuurlijk Judith. Hij is al heel erg oud! Leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig kastje en mooie spulletjes!!
    Groningen is fijn!! Hoop dat je er een fijne dag hebt. De Folkingestraat is een aanrader!
    Welkom in het Noorden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bedankt dat je er was, he-le-maal naar Groningen, verder zelfs nog! Je bent een fijn mens. xSan

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ben heel benieuwd naar de foto's die het wel haalden..deze zijn al zo leuk! Hoop dat je een leuke dag had in Groningen.Leuk he,dat er ook in eigen land nog steeds nieuwe dingen te ontdekken zijn!Fijne avond,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gezellig kastje, vind vooral die oranje erg leuk.
    Ik maak zo nu en dan ook een gezellig plankje met grappige, oude, kleurige spulletjes van de kringloop. Leuk!!

    Humpty Dumpty

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)