maandag 20 augustus 2012

Cool, calm and collected (hm)


gisteren, op de warmste dag
sinds zo ongeveer 18 jaar,
zaten wij meer 6 uur in de auto..
wij gingen op visite in Leiden
(dat was nu eenmaal afgesproken)
en aten een pizzaatje op een terrasje
 in Delft
dat was allemaal erg gezellig,
tot Zover...
om terug te rijden naar Zutphen,
konden we uit Vele wegen kiezen,
wij kozen de verkeerde
(dat heb je soms, 
dat je de Achteraf-Verkeerde-Weg kiest )
de bovenstaande foto,
is wel een erg gezellige weergave
van een en ander..
ik werkelijkheid zag het er Zo uit


dat ziet er een stuk minder uit, denk je niet
en wat je dan niet voelt op de foto,
is de afschuwelijke hitte,
wat je niet hoort,
is de discodreun uit de open raampjes,
en wat je niet ruikt,
de stank als je een uur naast een vrachtwagen rijd..
wij stopte bij een benzinepomp,
waar het Zo druk was,
met file-vluchtelingen,
dat er geen parkeerplek meer vrij was,
zelfs op het gras niet,
zodat we maar terug de weg opgingen,
kortom,
 het was een soort snelweg hel..
waar we 2 en een half uur in stonden..


ik heb de hele nacht,
zwetend over auto's gedroomd
(allemachtig wat was het Warm,
nu heb ik de hele winter geklaagd over de kou,
maar Zo warm... ohoh)
ik hoop dat je het weekend goed doorstaan hebt,
(op een schommel in de schaduw
van een appelboom of zoiets Zoets..)
vandaag ga ik even bijkomen,
op maandagochtend ben ik sowieso,
niet vooruit te branden,
dus dat gaat waarschijnlijk Vanzelf,
&
 ik wens je een hele Goede week
-X-

22 opmerkingen:

  1. O jee, dat moet niet leuk geweest zijn, met die hitte zolang in een auto! Geniet van je bijkom-dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat was het warm! En dan nog in zo'n auto, vreselijk lijkt me het!! Ik hoop dat je verder wel een leuke week hebt!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk! Geniet maar lekker vandaag! De temperatuur lijkt gewoon prettig te worden. Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met dit weer weiger ik pertinent in de auto te stappen. Ik fietste langs een plas en at zalige (ongezonde natuurlijk, grom) dingen.
    Wie toch heeft verzonnen dat ik vandaag richting kantoor moest...
    Groet,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat erg Ingrid, ik heb medelijden met je!
    Vandaag maar rustig aan, en doe maar even iets waar je héél blij van wordt...

    xxkeep it cool

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha dank je maar het is al weer voorbij, heerlijk rustig hier!

      Verwijderen
  6. OH wat erg in een auto met die hitte!!!! Wij zaten binnen, luiken zo goed als dicht, heerlijk koel. De kippen liepen in de vijver waar bijna geen water meer in zit, wel heel slim van ze......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh wat een drama zeg, moet er niet aan denken. Pfffff... gelukkig heb je het overleefd en gaat de rest van de week beter...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je vandaag lekker rustig zit, moet je nog even denken aan gisteren en dan kan je toch zo blij worden omdat je NIET meer in die auto zit!
    zo kan ik soms ineens heel blij worden omdat ik bv NIET op een koor zit. ik heb nl een hekel aan zingen. zo kan je dus soms op een simpele manier ergens van genieten.
    hartelijke groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat klinkt absoluut als horror!!! Ik en zulke hitte gaan absoluut niet samen. Ik ben steeds zo verbaasd wanneer ik mensen met die hitte gewoon in de zon zie liggen. Hoorde dat je in de zon er 10 graden bij op mag tellen, moet je na gaan...*zucht* Ach ja, ieder zijn ding. Hele fijne dag Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ow bah wat afschuwelijk als je zo lang in de file moet staan met dit weer... Hoop dat je er inmiddels weer wat bijgekomen bent. Het is tenslotte al bijna maandag-middag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh help dat klinkt inderdaad verschrikkelijk! Ik moet gelijk denken aan Michael Douglas in Falling Down. Ken je die film? Hij staat ook zwetend in de file en draait dan volledig door. Nou ja, gelukkig hebben jullie het hoofd koel gehouden....
    Fijne dag vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pfff wat een horror! Hopelijk ben je het snel vergeten :)
    Vandaag is het al een stuk aangenamer!
    Ik lag gisteren op een zwembandje in het zwembad...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In de auto met airco was het misschien aangenamer dan daarbuiten. Ik hou van de zomer en de zon, maar dit is inderdaad wel erg veel. Je hebt dan wel een excuus om heerlijk NIKS te doen. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha..ik weet dat het not-done is om te klagen over warmte...maar ik ben een herfstkind en ik vind die hitte horror in zijn puurste vorm. Zo te zien had het nog erger kunnen uitpakken, dus ik voel voor 100% met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook, herfst en lente! Juist die seizoenen lijken te verdwijnen...
      liefs Els

      Verwijderen
  15. Ohh jeetje... ik ben blij dat jullie niet gesmolten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Ingrid! Net terug van vakantie, kon ik nu pas de "Mollie Makes" kopen met het superleuke artikel over jou! En fantastische, herkenbare foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I have every sympathy Ingrid - saturday afternoon saw me and my son in a car in a traffic jam on the Motorway on the hottest day of the year so far in South East England - nothing you can do about it but be patient listen to music and tell yourself it will be over soon. Hindsight is a wonderful thing - so many other roads we could have taken, but it's over now and we survived! Judy.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och jeetje, daar had ik ook niet aan moeten denken. Gelukkig ben je heelhuids weer thuis gekomen en kon je lekker weer afkoelen. Vandaag zou het toch wat minder warm moeten worden, geloof ik. Zijn we meer aan gewend hier, he? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ei dat was vast geen lolletje. Zelf zou ik de hitte van die dag eigenlijk nog eens extra gaan trotseren door samen met "glasvriendinnetjes" te gaan glasblazen in Orvelte.

    De realiteit was dat ik in de schaduw van de achtertuin zat te wachten op naar ik hoopte gezonde thuiskomst van puberzoon, die zonder ordentelijk afbericht bij vriendje was blijven slapen. 't Is dat ie soms ook heel lief kan zijn, want dit was duidelijk zo'n moment dat je simpelweg te weinig behang in huis hebt ;)

    Wat ik enorm leuk vind aan jouw blogberichtje is de foto van die knuffelolifant. Een echte "vintage" knuffel gok ik (zo niet zelf dan toch zeker het patroon waarvan hij gemaakt is), want een vergelijkbaar exemplaar (mijn eigen babyknuffel en dus bijna een halve eeuw oud) staat hier op de kast mooi te wezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)