vrijdag 7 oktober 2011

The good housewive


al maanden voer ik een huishouden van niks
ik ruim wat kleren op
draai eens een wasje
herschik mijn koffers een beetje
en help wat met afwassen..


nu zit ik in een huis
wat uiteindelijk leeg moet
dus echt veel zin om hier op te ruimen
heb ik niet
het staat vol met dozen, 
het is gewoon een rommel
Fem komt zaterdag uit Zeeland een weekendje langs
en ik moet zo ongeveer
een pad maken naar een bed


ze vind het erg grappig
om mij nog even in deze rommel te zien
na mijn opgeruimde huis in Driewegen
en voordat Zutphen klaar is..
(want opgeruimd moet het worden
ik ben die zooi zo beu)
gisteren had ik een Huishoud-Regeldag
ik besloot
een poging te doen 
om orde in de chaos te brengen..


dus
ik beantwoorde achterstallige  mail
(ik ben nog niet helemaal bij)
maakte wat post in orde..


dronk koffie
las daarbij een tijdschrift..
en over de techniek van het omdenken
ik doe nu ook heel erg mijn best
om om te denken..
(ik zal er nog wel eens een blogberichtje aan wagen)


maakte wat berekeningen
om financieel goed uit te komen
en nog maar eens
rekenen is nooit mijn sterkste punt geweest..


fantaseerde over wat nieuwe
haakprojectjes
en kocht dit bolletje vrolijke katoen
bij de kringloopwinkel
die ik nog even bezocht..
trok een leuk jurkje aan
voor het feestelijke gevoel
wat mij meteen op een idee bracht voor een nieuwe banner
die ik daarna  in elkaar plakte
kort en goed
ik lanterfanterde de dag uit...
misschien ben ik het gewoon wel verleerd
Huishouden
en leef ik nog lang en gelukkig
in chaos..

21 opmerkingen:

  1. leuk geschreven!
    & de nieuwe banner is mooi!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel nee! als je dadelijk in je eigen huisje zit met je zonnige muur en alles is lekker ingeruimd en uitgestald,moet je eens zien.Krijg je vanzelf dat zelfde frisse windje door je hoofd als door de jurkjes van je banner en dan lukt het ineens weer wel. Let maar op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beter gelukkig leven in chaos dan ongelukkig in orde en netheid, lijkt mij.
    De banner is super!
    Veel succes met opruimen.
    Groetjes,
    Miralda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en ach...je kan altijd nog lid worden van de club van slechte huisvrouwen....dan ben je in no time overtuigd dat huishouden ook niet zaligmakend is.
    Nog even en je zit in je eigen huisje waar je het kan doen zoals het jou het beste bevalt en dan komt het allemaal vanzelf op zijn pootjes terecht, let maar op!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. chaos zie je alleen als je het wilt zien, jij dus niet op dit moment: heerlijk!!!!!!!
    mooie banner, kun je eens een tutorial "banner maken" geven?
    liefs, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lang leve het lanterfanteren in chaos! Daar komen meestal de leukste dingen uit! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent al door zo'n dal geweest, top is in zicht dus je komt er wel!
    Ga eerst maar eens 'van je huis-houden" ipv
    'huishouden'...dat komt vanzelf wel weer...

    Je header is weer prachtig, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ook een krak in lanterfanten hoor...
    Mijn motto is dan ook: 'time you enjoy wasting is not wasted time'. Dat heeft ooit een heel slimme mens gezegd.
    Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lanterfanten is af en toe wel fijn... laat het gebeuren... straks is er weer orde en regelmaat. Komt allemaal goed ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is herfst, dat is dan ook de tijd om op je gemakje te lanterfanteren en na te denken. Straks (vlak voor kerst) komt er vast weer zo'n fase van opruimen/poetsen net als in het prille voorjaar. Go with the flow!

    I ♥ de banner!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha herkenbaar, ik doe mijn best ;-)

    ps mail je mij jouw adres waar ik het beste post kan sturen, ik vertrek binnenkort naar Vancouver en nu kan ik eindelijk eens een heerlijke toeristen kaart sturen.

    Liefs Daan (die het momenteel heel druk heeft met 4 kiendjes maar iedere dag even aan je denkt als ik Maantje verschoon en jouw tekening boven het tafeltje zie hangen -x-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dan zal je toch eerder in een lanterfantermood geweest zijn dan in een perfecte huisvrouwenmood ;). moet kunnen hé ! gewoon aan toegeven ;).
    En heel erg bedankt voor je lieve post met geel bedeltje !!!!
    Ik werd er helemaal goed gezind van !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie banner. Een fleurig jurkje doet al veel goed. En ik ben het zó eens met Silly Old Suitcase: ga jij maar eerst lekker van je huis houden. De rest volgt vanzelf (en anders maar niet?).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar hee, je header is heel mooi zo! Feestelijk ook wel, ik hou van jurken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind jouw blogs altijd zo fijn om te lezen. Je bent zo inspirerend met kleur gebruik en layout!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gelukkig heb je het goede boek al in huis, mocht je ineens toch genoeg krijgen van de chaos ;-)
    Blijf eerst maar lekker genieten van je nieuwe huis

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind de plaatjes er best opgeruimd uitzien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn dat je binnenkort in je eigen woning kan trekken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk toch!!! En dat er ergens in al die "chaos" nieuwe haakiedeeën ontstaan....wauw. Ik ben benieuwd!! Bijna iedereen in mijn omgeving heeft al een bloemenslinger gekregen dus het wordt tijd voor wat nieuws, hihi! Het hele land én België hangt al zo goed als vol! Leuk toch!?!
    groetjes, Karin
    ps: ik maak ook theelichtjes, bolero's, poppensjaaltjes en jasjes, dus zóóó erg is het niet hoor, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)