zondag 30 oktober 2011

Flower Dress -unfinished-


laatst vond ik bij een kringloopwinkel
een jurk
maar een die nog niet afgemaakt was
enkel geknipt
ik vroeg mij af waarom
in gedachte zie ik haar knippen,
en zich verheugen op een mooie zomerdag, met deze jurk aan..
vond ze de stof toch niet mooi
was hij niet goed geknipt
kwam er Plotseling iets tussen
(dat kan Zomaar, dat er iets tussen komt
waardoor je het niet kan afmaken,
of er helemaal geen zin meer in hebt..)
toch is de half-niet-afgemaakte-jurk
bewaard gebleven
misschien met het idee: Later
(zoals Zoveel plannen verschoven worden naar Ooit)


nu mag het wel algemeen bekend zijn
dat naaimachines en ik
niet Echt een goede combinatie zijn
en daarom bied ik de
het-idee-was-leuk-maar-
het-is-er-niet-van-gekomen-jurk
te ruil aan
aan iemand die er wel zin in heeft
of er misschien iets anders van wil maken
(er is ook nog een achterpand en twee mouwtjes)
dus 
als je wil ruilen,
maakt niet uit wat je terugstuurt
 laat dan een reactie achter

(if you like to swap this unfinished dress
it's complete, 
doesn't matter what you send me
please leave a reaction)

en mocht de jurk jouw kant opkomen
denk dan nog eens aan de vrouw
die hem met liefde knipte
maar werd Verhinderd hem af te maken..

Mooie Zondag

14 opmerkingen:

  1. Leuk! Misschien heeft ze wel net iets te vlug opgeruimd en is hij per ongeluk in de zak voor de kringloop gekomen. Of is hij geknipt voor de feestdagen en paste het jurkje niet meer na alle feestvreugde of juist andersom...
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HOE VERZIN JE HET, IK WEET NIET OF IK DAAR OOIT BIJ STIL ZOU STAAN, MAAR........MISSCHIEN NÁ VANDAAG WÉL:)
    IK BEN GEEN NAAISTER, DUS HOOP IK DAT IE GOED TERCHT KOMT! FIJNE ZONDAG....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat vind ik wel reuze spannend om met mijn beperkte naaikennis zonder een patroon een jurkje in elkaar te zetten. Maar die stof, ik val er helemaal voor en ik zou hem dragen. Past hij iemand met maat 40 denk je? Anders is het zo zonde als hij bij mij terecht komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk stofje! Het is dat ik geen jurkenvrouw ben anders zou ik zeker mee willen loten voor de jurk (ik vrees dat het ook m'n maat niet zal zijn).

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig stofje!! Lijkt me een typisch geval van 'voor de zwangerschap geknipt, na de zwangerschap niet meer passend....'. ;-)
    Ik wil graag met je ruilen!!
    Oh ja, en kijk eens hoe mooi je tas door de stad zwerft: http://maarnietvangrijs.blogspot.com/2011/10/count-your-blessings_30.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die jurk is vast voorbestemd voor iets anders. Ik zou dolgraag met je willen ruilen voor iets wat ik zelf heb gemaakt. De jurk zou ik dan verknippen om er weer iets heel moois van te maken wat ik dan weer zou kunnen ruilen.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan dus echt niet naaien, maar vind het wel echt een prachtig stofje. Ben benieuwd wie hem krijgt en naar het eindresultaat (overigens ding ik dus niet mee hoor, ik héb niet eens een naaimachien).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben eigenlijk ook wel heeeel benieuwd wat voor een maat dat zou kunnen zijn. Ik kan het niet helemaal goed inschatten :)
    Maar het is echt een geweldig stofje!!
    Waar zou je eventueel voor willen ruilen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohw wat een mooi stofje!!

    Ik zie mijzelf wel lopen in zo'n jurk, de vraag is past hij mij, anders gun ik hem liever aan een ander.. (maat46)

    Liefs Liza

    Ps. En dat ruilen komt wel goed, Ik volg je blog al een tijdje dus heb al een paar ideetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat het jurkje door velen toch wel geruild wil worden....zo komt hij toch nog goed terecht...succes!!! en wie weet zien we de jurk af nog wel eens tegen op een blog!!!
    Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  11. stof is zo mooi daar zou iedereen wel de schaar in willen zetten, maar daar na misschien faal-angst gevolgd door opruim woede. die combi ken ik maar al te goed. ik heb hier een hele mooie bruin met oranje kan staan. zal morgen met dag licht een foto maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waauw, mooi stofje, ik zie daar zo al een rokje uit verschijnen... Dus.... ben ook kandidaat en ik heb hier nog wel iets leuks in mijn kast liggen in ruil!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is dat die gele muur geworden? Heel zonnig!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)