donderdag 29 juli 2010

Als je toch eens..


niets wist van alle ellende in de wereld,
maar in de veronderstelling leeft
dat alles in vrede verloopt..
Ik stel me zo voor dat er een mannetje zit in een hokje,
ver van de waan van de dag,
die de telefoontjes moet aannemen
als de mensen deze nummers bellen.
Er heeft al jaren niemand meer gebeld,
het mannetje is oud,
het hokje overgroeid met bramenstruiken
en van binnen stoffig..
Hij denkt dat het allemaal Goed gaat in de Wereld,
dat er geen redenen zijn om een alarmnummer te bellen.
Hij is Tevreden,
hij denkt alles gaat Goed
hij is Blij,
stel je voor dat je dat mannetje bent
dat je nergens van weet
en dat je in zalige onwetendheid
je dagen
door kan brengen..

2 opmerkingen:

  1. Er zijn dagen dat ik daar ook naar verlang ja, heerlijke onwetendheid. Maar ik ben nieuw op een punt dat ik al genoegen zou nemen met een journaal met alleen maar goed nieuws voor de verandering.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me heerlijk,
    waar kan ik solliciteren?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)