dinsdag 4 oktober 2016

De andere kant..


Dus vandaag het verhaal van een dag in het weekend
hoe ik het ook had kunnen vertellen;
In de ochtend ging ik naar een rommelmarkt, die was
in een hal waar het heel erg druk was, bovendien was
het zo stoffig dat ik al snel last kreeg van mijn 
voorhoofdholtes, wat een enorme hoofdpijn opleverde.
Ook de drukte en alle bergen spullen stonden me
ineens tegen, dus ik kocht een paar bolletjes wol
en vertrok al snel weer naar huis..
Thuisgekomen vroeg P. of ik zin had om naar de 
duinen te gaan waar we ooit zoveel herten zagen,
op weg daarheen moest hij dan nog wel even naar de markt.


Dat wilde ik wel, even lucht na de volle hal en we 
reden naar de markt, alwaar we nergens een parkeerplaats 
konden vinden, we parkeerden een heel verderop 
waar we niet mochten staan en renden even over de markt.
De appelflappen waar we echt zin in hadden 
waren op dus kochten we maar gevulde koeken.
Het duurde vervolgens eindeloos lang voordat we 
de stad uit waren want overal hier in Noord zijn straten
 opgebroken en er stonden overal lange rijen verkeer.
Ook wisten wij het adres niet mee van de parkeerplaats
bij de duinen en we kozen zomaar een adres in de Tomtom
wat het eventueel zou kunnen zijn, dat bleek niet het
goede toen we daar aankwamen..
Wij waren naar een bos gereden, daar had ik nu precies
geen zin in, ik had mooi vergezichten en ruimte
in gedachten, ik maakte nog een enkele foto van 
de boom die ik gisteren op mijn blog plaatste en wij
gingen naar het strand bij IJmuiden.


Daar waren we nog nooit geweest en ik vond het 
heel erg tegenvallen met de de hoogovens aan de horizon
en ik bedacht me dat dit uitstapje het niet ging worden..
(ik appte naar Fem dat het een volstrekt raar uitstapje was)
Toen ik 's avonds eindelijk op de bank zat om lekker
te gaan haken terwijl ik naar een nieuwe serie op 
Netflix wilde kijken, was er een wereldwijde storing,
waardoor Netflix helemaal niet werkte.
Ik kante wat wantjes af en toen ik daar mee klaar was
ontdekte ik een fout, waardoor ik ze niet meer zou 
kunnen verkopen, nu ja, soms zit het mee 
en soms zit het tegen..

Ah ja, elk verhaal heeft verschillende kanten, het is 
maar net hoe je het vertelt, wat je toevoegt,
weglaat of in welke stemming je bent als je het vertelt.

Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Bizar inderdaad, je beschrijft dezelfde gebeurtenissen, maar gisteren benoemde je de positieve, vandaag de negatieve dingen. Toch zit ook in bovenstaand verhaal een relativerende toon, waardoor het minder erg lijkt dan het voor jou waarschijnlijk was. En dat maakt het voor mij toch weer fijn om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wel ontnuchterend ... wat me nu opvalt is, hoe positief je desondanks nog bent ! Dus ook dit verhaal heeft in die zin een goede kant. Troost je, we hebben allemaal zo van die dagen, dat je blij bent als je 's avonds in je bed neerploft :-) Knuffel, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je zulke negatieve gebeurtenissen nog zo mooi weet te verwoorden !Dat is ook een gave !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk om beide verhalen te lezen. In het ene een halfvol, in het andere een halfleeg glas.... Mooi hoe beide naast elkaar kunnen/mogen bestaan. Hoewel, het schrijven van halfvolle verhalen is een hele kunst en op die manier te leven ook. Die kunst versta je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, de virtuele wereld is altijd mooier. Leuk dat je een briefje schrijft aan jezelf. Dat doe ik ook wel eens en ik doe hem dan ook echt op de post! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is heel andere koek. Mooi om over na te denken, zo de twee kanten dan iets te belichten, benoemen, vertellen. Wat ik eigenlijk heel raar vind, is dat de mens op het wereld wijde web de neiging heeft de zaken mooier te maken dan ze zijn, dat iedereen daarvan smult, terwijl de mens de neiging heeft slecht nieuws, het nieuws van de dag, bedoel ik dan, te verkiezen boven goed nieuws. Hoe meer ellende hoe hoger de kijkcijfers... Een mens zit raar in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo waar, gelukkig kreeg je niet ook nog een parkeerbon 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha leuk gedaan deze twee kanten van het verhaal. De waarheid zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)