donderdag 20 oktober 2016

Caravan


Toen de kinderen nog klein waren, dacht en riep
ik soms wel eens, als iedereen de deur uit is dan ga
ik in een caravan wonen, een kleintje..
Op een grasveldje (ik hou van grasveldjes) met
bankje onder een boom en een waslijntje.
Met precies genoeg spullen om dat kleine huishouden
draaiende te houden en een bezem om het aan te vegen..
Ik zou het nog steeds wel willen, of zo'n hip tiny house,
hoewel het huisje waar ik nu woon naar de maatstaven
van anderen ook al best heel klein is..
Maar ik vind het groot zat, toen we hier gingen wonen
deed ik al driekwart van de spullen weg en nog steeds 
doe ik dingen weg, ik heb gewoon geen zin meer
in al die dingen, soms staat het me zelfs tegen.
Van de week deed ik weer een opruimronde,
sopte ik kastjes uit, hersorteerde kasten (ik heb er 
maar 2, een voor mijn webwinkel en tekenspullen enzo,
en 1 kledingkastje) en maakte het huisje schoon.
Niet zo charmant als mijn dochter Judith hier 
op de foto, haha, gewoon in mijn joggingbroek,
met rode wangen en verwilderd haar..

De kinderen zijn al lang groot, maar ik hoop nog 
steeds op mijn caravannetje, ooit, ergens, later..
In de tussentijd ben ik bijzonder tevreden met
mijn steeds leger wordende huisje, dat wel :-)
Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Met appelboom natuurlijk! En dat waslijntje, ik hou van waslijntjes. En een gehaakte deken om heel charmant uit te schudden vantussen de luiken :). Wat een plaatje van een foto is dat.
    Geniet van de dag!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige gehaakte plaid op de foto, een plaatje. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heerlijk , opruimen . Maar ja als je een man hebt die alles wil bewaren en alles vol boeken zet word je daar soms wel moedeloos van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik benijd je een beetje. Dat je dat kunt, opruimen en wegdoen. Ik heb een groot huis tjokvol spullen. Het benauwd me wel eens. Ik ben zelf bewaarderig en mijn man nog veel erger. Het kan nog wel eens van pas komen tenslotte.
    Heerlijke zomerse foto trouwens. Hartelijke groeten, beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap je helemaal. Wij gaan binnenkort verhuizen en zijn al driftig aan het opruimen geslagen. Het werkt een soort van louterend. Het geeft ook een opgeruimd gevoel in je hoofd. Lieve groet, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook mijn grootste wens.
    groet monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook een piepklein huisje, heerlijk, snel opgeruimd en schoon dus tijd voor andere dingen. Is de storm al geluwd?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)