donderdag 5 november 2015

Special day & a bad picture


Dit is een bijzondere dag, ik heb er maandenlang
naar toe gewerkt, om precies te zijn een maand of 7.
Het begon met een idee wat ik vertelde aan mijn 
uitgever en na hun enthousiaste reactie, begon ik wat 
dingen op te schrijven, uit te proberen..
En zo langzamerhand kreeg het hele idee voor een boek
over wol vorm, hoewel het hele concept wel is 
aangepast na een tijdje omdat wat ik mijn hoofd had
toch praktisch onuitvoerbaar leek 
(daar heb ik wel eens vaker last van, haha)
Dus ik haakte, breide, borduurde zo'n 6 uur per dag
een maand of 5 aan een stuk, ik tekende, rekende..
ooh die patronen kloppend maken, jee wat een werk.
Ik maakte honderden foto's in Turkije, Frankrijk en 
hier thuis op een klein tafeltje en een losse witte deur,
die ik in de woonkamer had gezet, omdat ik nergens
een stukje witte wand heb. (ik heb hier een paar
vierkante meter om te werken, bovendien maar 1 raam,
dus ik wachtte uren en uren op het juiste licht)
Tenslotte schreef ik het hele boek aan elkaar,
de teksten zijn al door 4 mensen gelezen en 
ze zijn heel erg enthousiast (pfff)

Vandaag komt een redacteur om alles te bekijken,
en als het goed is, dat hoop ik wel, er is geen tijd
noch energie meer om het opnieuw te doen,
gaat al het werk het volgende week naar Casper Boot
van ontwerpbureau Zilverblauw om er een boek 
van te maken, hij gaf Vive la vie ook al vorm
en ik ben ervan overtuigd dat het mooi wordt.

Dus ik kijk snel nog even alles na, niet dat ik nog wat
kan veranderen, en ik hoop dat alles goed
zal worden ontvangen..

Ik wens je een fijne dag
(ik zie nu dat de foto helemaal niet scherp is, 
nu ja, de boog kan niet altijd gespannen staan ;-)
-X-

14 opmerkingen:

  1. Er zijn al 4 mensen die het goed vinden; dus het gaat vast goed komen, succes! Zo benieuwd naar je nieuwe boek, ik wordt altijd zo blij van de sfeer in jouw boeken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Ingrid, dat wordt weer een spannende dag vandaag. Maar dit gaat jou ook weer lukken...
    Toi, toi, toi, lieve groet Meinke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannende dag weer, maar komt goed. Bij mij laadt de foto niet....
    Iets anders , ik weer niet of je de Franse Marktplaats kent, daar zetten veel partikulieren hun huisje dat te koop is op. de site heet...Le Bon Coin.
    Ook voor brocante dingen leuk om op te snuffelen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Ingrid, jouw boeken en ideeën kennende gaat dit weer een heel leuk boek worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan niet anders of dit komt hélemaal goed :)
    Fijne dag!
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leukleukleuk ;) veel succes met alles!
    Fijn weekend.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat komt er toch veel moois en leuks uit jouw handen! Ik ben heel erg benieuwd :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, o, o...dat wordt vast weer een knaller! Dit keer zorg ik dat ik er op tijd bij ben om het te kopen.
    Ik liep namelijk al een paar jouw boek mis, grrrr.
    En nu duimen dat alles goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. good news, I am so happy that there is a new book in sight!!! I will be great, I am sure :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig!!! Wat een spannende dag! Komt vast goed (en zo niet dan ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat spannend! Ben erg benieuwd naar je nieuwe boek wat ongetwijfeld net zo mooi wordt als je 1e boek!
    Liefs, Ester xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me reuze spannend de eind fase van jouw 'kindje'. Succes de komende tijd hoor. Ben heel nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)