dinsdag 30 juni 2015

My grass is just as green as yours..


Het gras de buren is altijd groener, dat was het eerste
wat in mij opkwam toen ik dit origami gras
aan het vouwen was in mijn geval is dat echt waar.
Ik heb namelijk helemaal geen grasveldje,
ondanks het feit dat ik er dol op ben..
(zeker nu met die warme dagen, heerlijk met 
je blote voeten door het gras lopen, of er op liggen..)
Maar natuurlijk is dit gezegde niet letterlijk bedoeld
en daar dacht ik eens over na terwijl ik 
aan het vouwen was (iets vouwen is sowieso een
fijn werkje om je gedachten eens helemaal te laten gaan..)


Over het algemeen gesproken ben ik niet
jaloers aangelegd, gelukkig niet, ik gun een ander 
van alles waar zij blij van worden...
Heel af en toe voel ik de neiging mijn leven 
tegen dat van een ander af te zetten, voornamelijk 
ingegeven door plaatjes op Instagram, waardoor het lijkt
alsof zij het allemaal veel beter/mooier of fijner hebben dan ik..
Het duurt dan meestal niet lang voordat ik mij realiseer
dat anderen dat ook van mij zouden kunnen denken..
Want als ik een haakfoto plaats zie je niet dat ik
misschien wel migraine heb op dat moment,
als ik een foto plaats van een bloemetje zie je niet
dat ik misschien ergens vreselijk zorgen over heb..
En zo is het misschien ook wel andersom, 
ik weet het niet, het maakt ook helemaal niet uit..
(Daarnaast hoef je maar naar het journaal te kijken,
of de krant te lezen om te te weten dat wij het hier 
over het algemeen gewoon goed hebben)


Daar dacht ik zo eens allemaal over na terwijl ik
mijn eigen gras vouwde en toen ik het in de 
vensterbank zette, schoot mij de Engelse uitdrukking;
Sometimes you're ahead and sometimes you're behind
te binnen, dat is ook zo..
Het betekent ook dat er ergens een midden is,
en dat is precies waar ik me bevind..
(met soms een uitschieter naar de een of andere kant)
en dat mijn gras net zo groen is als van ieder ander.

Ik wens je een stralende dag en een grasveldje
om met je blote voeten over heen te lopen!
-X-

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie filosofische gedachten! En zo waar allemaal!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, fijne dag ook voor jou!
    Liefs Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Ingrid
    Jaloers ben ik ook absoluut niet. Gun ieder mens het zijne. Ik benijd mensen wel die gewoon naar buiten kunnen. Fietsen, de natuur in, een boodschap doen etc.
    Dat is mij helaas niet gegeven . Is eenzaam.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach Nienke, wat vind ik dat jammer voor jou 🌼

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. If the grass is greener, it's been fertilized with bullshit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie gedachtenkronkels, Ingrid. De kunst is, ook al vind ik dat zelf soms best eens lastig, tevreden te zijn met wat je hebt, ongeacht de kleur bij een ander. En wat je zegt, kijk eens naar het journaal... Van jouw papieren grasjes kun je in ieder geval alleen maar vrolijk worden. Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)