donderdag 15 mei 2014

Dutch skies and some postcards


Gisteren had ik zo'n rommelige dag
waarop het voelt alsof er weinig uit je handen komt
maar wel van alles deed..
zo zocht ik foto's uit voor mijn boek
en hernoemde ze..
(daar gaat veel tijd in zitten,
alles moet precies kloppen voor de vormgever,
dus ik zit met een paar schermen open
om alles precies bij elkaar te laten passen..)
Vervolgens beantwoorde ik wat mailtjes (ohoh),
rommelde wat met dozen, met de marktspullen


maar dat was zo'n grote berg
dat ik er moedeloos van werd en ik heb alles 
gewoon weer teruggezet..
Vervolgens had ik een ietwat verwarrende mailwisseling
met een Engelse vrouw die zoals ik het begreep
foto's wilde gebruiken van mij voor een boek..
Ik zocht meer dan een uur naar de foto's
(waar niet echt een systeem in zit)
op mijn oude laptop, toen ik ze eindelijk gevonden had,
bleek dat ze mijn oude huis in Driewegen
wilde fotograferen..
zo'n dag dus en ineens was het al 3 uur..
Ik dacht, weet je wat, ik zet alle apparaten uit
en ik ga fietsen...het was prachtig..


Het leek wel alsof ik 
door een stapeltje ansichtkaarten reed
waarop stond: de groeten uit Holland..
Dus ik fietste en ik fietste,
en mijn hoofd werd leger en leger...
mijn gedachten pasten weer in mijn hoofd
toen ik terugkwam;)

Over ansichten gesproken,
ik kreeg wat setjes kaarten, die ik maakte, van mijn uitgever
om weg te geven, je kan al reageren op Instagram
maar mocht je dat niet hebben,
morgen zal ik hier ook nog 10 setjes weggeven
en ook op de facebook pagina van Tirion
geven ze kaarten weg...

Ik wens je een fijne dag
-X-

22 opmerkingen:

  1. Wat een echte hollandse plaatjes. En voor mij heel graag de ansichtkaarteń,ik doe aan postcrossing en verzamel kaarten. Ik ga morgen weer reageren hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil wel graag kans maken op een setje kaarten van je Ingrid! En die dagen zijn heel herkenbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik word elke keer weer blij van je blogjes, ze zijn zo lief en kneuterig (en iedereen vindt kneuterig negatief, maar ik hou van kneuterig). en stiekem wil ik ook wel kans maken op die kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uiteindelijk wás het gisteren dus een fijne dag, gezien de prachtige foto's :) Ik was ook helemaal met mijn hoofd in de wolken want je eerste boek plofte op de deurmat, wat fijn dat er een tweede druk uitgegeven is!! de kaartjes die erbij zitten zijn pláátjes! om in te lijsten of om met een mooi steekje om te haken ;) wens je vooral véél inspiratie voor je tweede boek, een heidens werk, begrijp ik , maar je kan het !! liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een mooie blog vanmorgen met de schitterde foto's.Ik heb dat ook wel eens niets lijkt soepel te werken op zo'n dag maar ga ik even fietsen hier tussen de weilanden (op het moment met schitterende fluitenkruid bermen) dan valt alles weg.
    Dus ik hoop dat bij jou ook zo werkt.
    Werk ze vandaag, en ik graag kans maken op het setje kaarten.
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps een foutje in mijn reactie dat moet dus zijn, ik wil graag kans maken op het setje kaarten (het is nog vroeg) :)
    Groetjes
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Ingrid
    Heel verstandig van je er lekker even op uit met de fiets. Uitwaaien en hoofd leegmaken.
    Wat heb je weer schitterende foto´s gemaakt. Wat leven we toch in een mooi land.
    Ben dol op de polder. Zelf woon ik in een bosrijke omgeving. Is ook mooi hoor.
    Heel veel sterkte met de laatste loodjes.
    Je moet er nog even flink tegen aan.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige waaidag! mooie foto's!
    Ik doe graag mee voor een setje kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb niet alleen zo'n dag maar een hele week! ( oeps ) er komt niks van mijn to-do lijstje... maar lekker naar buiten is altijd een goed idee! Graag maak ik een kans op de kaarten! Ben de baby kamer aan het inrichten en daar wil ik ze graag voor gebruiken! Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Ingrid,

    Mijn ""Ingrid kaartjes" zijn net op, dus ik doe mee en meldt me morgen ook weer graag!Lekker is dat he, dast het dan ook nog gewoon werkt..........fietsen en je hoofd leeg maken. Dat geeft voor een volgend vol hoofd ook weer een mooie oplossing. Ik ga nu kringlopen......dat werkt bij mij fantastisch voor een vol hoofd! Eeen fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oepsssssssssss het bericht is te snel verstuurd . meld , dat en een kwamen bij de uitgever niet door de controle hahah. Neem maar gauw eerst even koffie, of zou het toch aan mijn nieuwe bril liggen hihih

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige wolkenfoto's, het zijn inderdaad net ansichtkaarten, ik zou ze zo voor postcrossing kunnen gebruiken. Graag maak ik kans op een setje "Ingridkaarten". Veel succes met de laatste afrondingen van je boek en de verhuizing, liefs Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's! Haast onnatuurlijk die kleuren. Graag waag ik een kansje voor de kaarten. Je boek heb ik vorig jaar al gekocht!
    Fijne dag, en werk-ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk Hollandse foto's. Ik maak graag kans op zon set met kaarten! Vind het leuk om mensen te verrassen met post. Een fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Ingrid, hoe herkenbaar zijn toch je verhalen ! Ook bij mij helpt steeds een fietstochtje door het vlaamse platteland om dat volle hoofd een beetje leger te maken. Zeker nu alles zo mooi groen is en de klaprozen volop groeien is het wondermooi. De kaartjes zal niet lukken wegens wonende in België, maar toch nog heel veel succes met je volgende boek gewenst. Groetjes, An

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja die kaartjes, ik zag ze vanmorgen al op Instagram
    maar dat heb ik zelf niet
    ik kan zo ook meedINGen naar die mooie kaartjes!
    doe ik
    met groet PUUP

    BeantwoordenVerwijderen
  17. graag ontvang ik kaartjes van je
    dat zal ook wel een feestje zijn
    net als je mooie boek...op naar nummer twee
    het lijkt wel een bevalling ;) maar na al het zuchten en puffen ;hup! daar is ie
    succes met afronden van je tweede echt BOEK!
    Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk de kaarten setjes. Zag het net op instagram. Ben gek op kaarten. Daar ben ik dus te laat, dus probeer het hier. Ik heb ook een blog dus ik ga je volgen.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat je weer een boek maakt1
    Graag win ik een setje kaarten.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik win graag een setje kaarten van jou! Nog heel veel succes met je boek, ik ben erg benieuwd. En ook heel veel succes met verhuizen straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hayhay!
    Fijn hè om even naar buiten te gaan :-)
    Helemaal op zo'n dag.
    Hopelijk heb ik morgen geluk. Je kaartjes zijn zoooo leuk! Vind t bijna jammer dat ik je boek al heb want anders had ik de 2e druk besteld.
    Fijne avond!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)