woensdag 29 januari 2014

What if you fail?


nu weet ik niet precies
of ik deze vraag aan jou stel, of aan mezelf..
in plaats van dat ik met mijn koortsige hoofd
droomde van Parijs,
tolden er allerlei gedachten door mijn hoofd
over een beslissing die ik snel moet nemen
maar in plaats van alle positieve dingen
die er uit voort zouden kunnen komen
lijkt het alsof ik enkel kan zien
wat er Allemaal mis zou kunnen gaan...
dus vandaag stap ik maar eens uit mijn
zorgen-cirkel en focus ik mij op de positieve kanten
van welke beslissing dan ook
en wat er zou kunnen gebeuren als het hele gekozen plan faalt...
terwijl ik dit zo typ
weet ik het antwoord eigenlijk al...
(namelijk niets, niets ergs in ieder geval :)

ik wens je een fijne dag
-X-

15 opmerkingen:

  1. Oh, al die beren op de weg altijd. Zeker wanneer het donker en koud is.
    Ik zeg bij twijfel doen; er komt zoveel moois uit je hart, handen en hoofd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je naar je gevoel en je weten luistert komt het vast helemaal in orde. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker in een koortsig hoofd verzamelen de zorgen zich. Komop je ben toch ook lid van de HUP club, neem een koffie en inderdaad war gebeurt er helemaal als je plan faalt.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kies een tijdstip op de dag dat je mag piekeren. Van 16.00 tot 16.20 mag ik piekeren. Gedurende de dag dat er een gedachte opkomt, besluit je; hier ga ik om 16.00 uur over nadenken. Grote kans dat je dat dan niet doet :-) scheelt je heel wat energie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms kan je inderdaad zo blijven hangen in die faalangst dat je vergeet wat voor prachtige dingen er op je pas kunnen komen. Ik zeg altijd maar dat je beter spijt kan hebben van iets wat je wél gedaan hebt, dan van iets dat je níet gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooit verhuisden wij naar het oosten van het land (vanuit het westen) omdat wij droomden van een vrijstaand huisje, een moestuintje en wat nog meer. Naar anderhalf jaar zijn wij met gierende banden weer terug gegaan. Falen nee, je hebt het lef gehad om het te proberen!
    Succes
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe doe je dat, uit de zorgencirkel stappen?? tell me!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt gelijk :-) Veel beterschap, hoop dat de koorts zakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een beer op de weg? geef hem een knuffel...
    of zoiets ,las ik laatst ergens en vond het wel een goeie
    (omdenken heet het....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb de tekst met foto uitgeprint en voor
    mijn bureau aan de muur gehangen .Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. STOP being afraid of what could go wrong and think about what could go RIGHT! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Try Again. Fail again. Fail better. Samuel Beckett ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit had ik geschreven kunnen hebben. Altijd maar piekeren over wat er mis kan gaan en geen oog hebben voor alle mooie dingen die er zouden kunnen gebeuren. Goed voornemen voor dit jaar, de beren op de weg gewoon negeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)