maandag 17 juni 2013

It would be nice...


 nu tekende ik laatst deze kaart
het is natuurlijk een grapje
(hoewel ik ongelofelijk kan opknappen
van een stuk chocolade)
maar de afgelopen week was ik zo Wiebelig als wat
hoewel ik niet precies zou kunnen zeggen 
hoe dat komt..
dat deze kaart ineens van toepassing leek..
mijn staat van zijn varieerde ergens tussen
humeurig en kribbig...


met af en toe een uitschieter naar
een overweldigend gevoel van heimwee
hoewel ik ook niet precies kan zeggen naar wat..
naar huis..maar wat is dat..als ik al thuis ben?
kortom..(ellende, haha)
dus in het weekend probeerde ik van alles
om mezelf daar uit te trekken..
zo gingen wij flamingo's kijken en gisteren
naar de Mode Biënnale in Arnhem..


vanwaar ik natuurlijk vandaag verslag wilde doen..
ware het niet, dat ik, daar nog maar net aangekomen,
zo Hard tegen een glazen wand aan liep
(die ik dus niet gezien heb..)
dat het zwart voor mijn ogen werd
en ik daarna zo akelig was
(en niet meer kon stoppen met huilen..Ineens om alles
hoewel ik dan ook niet kon zeggen
wat Alles was..)
dat we onverrichter zaken naar huis keerden
dus..
ik moet er nog een beetje van bijkomen,
en op zoek gaan naar de lichtheid der dingen
(aan de zon zal het niet liggen..)

nb1.ik snap dat dit natuurlijk niet de manier is
om de week te beginnen, maar ja...
nb2. stuur maar niet echt chocolade op
het zou alleen maar gesmolten aankomen ;)

fijne dag
-X-

20 opmerkingen:

  1. sterkte vandaag! Beetje genieten van de zon, beetje mijmeren & lanterfanten en alles komt goed! xxx en een dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou het in de lucht zitten? Ik voel me al een aantal dagen net zo ongeveer....

    Sterkte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach gut, da's helemaal niet zo mooi!! Trek alle dingen uit de kast (niet letterlijk natuurlijk, dat geeft alleen maar rotzooi...) die je blij maken en die niks waar je geen zin in heb (als mogelijk..) en wie weet voel je jezelf snel een stuk beter. Gelukkig werkt het weer al mee... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh bummer, laat je maar lekker verwennen deze week en verwen jezelf ook mega goed. Laat de boel de boel maar, duik in een paar zalige boeken of kijk zoete films, geniet van de zon...you will get it. Genietttt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je rot voelen en dan ook nog ergens tegen aan lopen......... Jakkie, trouwens dat kribbig en humeurig komt me zeer bekend voor. Kop op hoor!! (valt denk ik niet mee nu, als je hem gestoten hebt......) En huilen doe ik ook af en toe de laatste tijd, vooral bij mooie muziek...... Zit hem in het weer waarschijnlijk..........
    Fijne dag gewenst, komt wel weer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps. Even pas op de plaats...hoop dat je je snel beter voelt..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He bah wat akelig allemaal ...
    FF lekker rustig aan doen ...
    Komt alles weer goed ...

    Fijne dag ... Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Cheer up, the night is the darkest just before the dawn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ingrid, volgens mij moet jij echt terug naar Zeeland. Homesick noemen ze dan zo mooi in het Engels.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een beetje melancholie, huilen om van alles is ook wel eens fijn, vooral achteraf...
    Het leven gaat in ieder geval niet aan je voorbij.
    Mocht je er van op denken te knappen wil ik je met alle plezier trakteren op een chocolade ijsje bij Talamini...
    Neem ik er zelf ook eentje...
    Laat maar weten,
    Jacquelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heidi uit Deventer17 juni 2013 om 12:53

    Hè bah, wat een narigheid! Het valt ook allemaal niet mee, wat je hebt meegemaakt....maar zoals gezegd: het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht. En zo'n glazen ruit....ik ken het, stomvervelende dingen! Doe maar rustig aan deze week, geniet van de zon en je eigen fijne huisje. Sterkte met alles! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vervelend dat je je zo raar voelt en dan ook nog tegen een ruit aanloopt!
    Bij mij helpt het om te gaan wandelen, even uit je hoofd zijn en met je neus in de wind.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hopelijk heeft de huilbui iets opengebroken?
    Bij mij komen er niet snel tranen, maar als ik ze toe laat is het om van alles en nog wat....
    Geef het de tijd...het is ook allemaal niet niets wat er in een jaar is gebeurd.....verzet je niet, maar laat het maar komen....voel je maar even zo, huil, wees kribbig en boos, loop maar niet meer tegen glazen deuren aan, maar verdrietig/neerslagtig zijn is niet altijd verkeerd......Liefs!!!!!!!!!!!!!
    Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is natuurlijk ook wel een heledrukke en gekke periode geweest. Eerst met je boek en daarna het eerst wel en toch niet verhuizen.
    Niet gek dat je er dan even doorheen zit.
    Lekker komende dagen het zonnetje opzoeken en een beetje uitrusten. Hopelijk voel je je dan snel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Neem je rust en tijd en dan gaat plotseling alles weer vanzelf... Zonnige groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soms is een mens uit z'n hum. k hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
    Ik vond de kaart met de sjokolaa de leukst van de set. Ik geloof niet dat ik ze ooit ga versturen! Ik heb zo'n leuk kaartenrekje van de Hema, daar zet ik ze in.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben het helemaal met Theetje eens. Geef het de tijd, het moet er allemaal toch een keer uit; Sterkte en verwen jezelf maar goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou zeggen hormonen haha maar dat gaat meer over mezelf. Er komt volgens mij ook veel op je af de laatste tijd, denk goed om jezelf he?! Hopelijk voel je je snel wat prettiger, lekker in de zon zitten met een haakwerkje?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Chocolade helpt, absoluut.
    Doe maar lekker rustig aan, ik hoop dat je snel weer ergens écht thuis bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als het niet zo warm was en ik je adres had zou ik je een heerlijke doos bonbonnetjes sturen.
    Je hebt hem hard nodig volgens mij.
    Het kaartje zou je echt moeten laten drukken, kan ik er een stuk of 10 van je afnemen dan? Het is een kaartje uit mijn hart gegrepen

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)