maandag 18 maart 2013

Was sagt die Glucke & Christo in Oberhausen


allereerst hartelijk bedankt,
voor alle lieve bemoedigende berichtjes gisteren,
op mijn zorgen-post,
ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben,
hoewel dat in dit geval
misschien een beetje gek is om te zeggen,
want ik gun natuurlijk iedereen,
een goede nachtrust en zo weinig mogelijk zorgen,
maar vooruit, je begrijpt wat ik bedoel..


na mijn zorgelijke post,
bedacht P dat het misschien wel fijn zou zijn,
om eens even iets heel anders te doen,
hij wilde graag naar een tentoonstelling
 van Christo in Oberhausen,
mijn eerste reactie was Duitsland, veel te ver,
waarbij ik even vergat dat je hier bij Arnhem Zo bij de grens bent
(ik rekende, gek genoeg, nog vanuit Zeeland..)
en dan had hij onderweg nog een floh-markt gevonden,
die overigens erg grappig bleek,
ergens op een winderig parkeerterreintje,
het enige wat ik kocht was dit boekje..


de tentoonstelling was in een oude gashouder,
op zich al een prachtig gebouw,
daarin had hij een soort van stoffen luchtballon geplaatst,
waar je ook in kon..
het was werkelijk een bijzondere ervaring,
zo prachtig..


ik heb geen idee hoever Oberhausen ligt
voor jouw gevoel, of in werkelijkheid,
maar mocht je in de gelegenheid zijn,
kan ik je het absoluut aanraden
(de tentoonstelling is nog tot December)


en oja, speciaal voor de foto,
ben ik op een akelig krakend loopdingetje gaan staan,
ongeveer een meter of 6 hoog,
ik had meteen knikkende knieën
(hoogtes en ik dat combineert niet zo goed)
en de 2de oja,
misschien wil je nog wel weten wat moeder-kip
van het boekje tegen haar kuikens zei?
ze zegt; ren toch niet zo wild in het rond,
doe het rustig aan,
anders word je moe en zal je niet groeien
(vrij vertaald dan, mijn Duits is niet zo goed)
&
met deze wijsheid stuur ik mijzelf en jullie
de nieuwe week in..

fijne dag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's en voor mij een beetje te ver, maar ik ga over een week weer een dagje naar Parijs, is ook leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig..... fijne dag..... mooie foto's en Zonnige Zeeuwse Hartegroeten, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O ja! En die lieve P. is goud waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto! en leuke wijsheid uit je boekje ;)
    liefs en fijne dag ...hier schijnt het zonnetje al!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fantastische tip. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb mij eindwerk in het middelbaar over Christo gemaakt... eigenlijk ben ik moreel een beetje verplicht om eindelijk eens één van zijn werken in het echt te gaan bekijken... wie weet dus, in het najaar of zo :) goeie tip dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Dat ziet er super uit (wat een heldin ben jij, ik vind keukentrapjes al eng... ;-)) en wat heb je toch een gave vent aan je zijde. Altijd een verrassing achter de hand, die P!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je zo'n goede dag had! Je hebt een super P.!
    Ziet er inderdaad prachtig uit van Christo.
    Fijne dag!sija

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dan moet ik toch flink gaan bewegen want ik wil niet groeien ! ! ! hhhahahaha

    Fijne maandag ... gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk uitstapje. Die P heeft goede ideetjes zeg!
    Mooie foto's weer.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben met mijn beste vriendin Laura ook naar Oberhausen geweest om de tentoonstelling van Christo bij te wonen. Het was super interessant en wat hebben we genoten. Wij hebben de goede man ook eventjes mogen spreken over zijn Big Air Package project. Het is zeker een aanrader te noemen als je in de buurt van Oberhausen bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mister Kay wanted to go to Oberhausen on the weekend ..glad to hear you liked it!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woon ook vlakbij Arnhem en denk nog steeds Noordhollands...
    Dank voor de tip dus!

    En je ruilenvelop is binnen, dankjewel!
    Wordt vervolgd....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn zo'n manvriend die precies weet wat je nodig hebt :D En dapper hoor, die hoogte trotserend!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)