vrijdag 24 augustus 2012

Needles and pins (little easy DIY)

ik was er een beetje uit,
uit het haken,
op de een of andere manier,
kwam het er niet van,
had ook niet zo'n idee wat dan,
maar van de week keek in naar een documentaire
via uitzending gemist,
en probeerde wat dingetjes uit
(de documentaire is echt de moeite waard,
mocht je het niet gezien hebben,
een aanrader!)


ik probeerde wat met steken,
en uiteindelijk werd het dit,
ik had geen idee wat ik met het lapje,
zou moeten doen,
zag een losse naald in de bank gestoken,
ik ben altijd nogal slordig met mijn naalden,
het mag wel een wonder heten,
dat er nog nooit iemand gewond raakte,
en besloot er een speldenkussen
van te maken...


het is gewoon een rechthoekig lapje,
wat je dubbel vouwt en dicht naait,
ik haakte er voor de gezelligheid,
nog maar een randje om,
maar dat kan je natuurlijk allemaal
precies zo doen als je het leuk vind,
en mocht je geen speldenkussen nodig hebben,
kan je er ook een tasje,
of wat dan ook van maken..


tegen de tijd dat de documentaire 
afgelopen was,
stonden mijn spelden en naalden,
keurig op het kussen,
hoewel toen ik gisteravond,
op de bank ging zitten,
stond daar de naald met het gele draadje,
gewoon weer op de leuning van de bank,
gewoonte?


het wekelijkse 1 euro kadootje,
(ik heb besloten om dat voorlopig maar eens te doen)
is voor Leonie,
als je je adres zou willen mailen,
dank je
fijne dag allen,
maak er wat moois van!

12 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid leuk kussentje van een eenvoudig lapje en nog kleurig ook met dat blauwe randje.Mij moeder handwerkte niet maaar moest wel regelmatig iets met de hand naaien(weet niet meer wat) maar zij stak de naalden altijd in het behang bij een kastdeur waarom ik weet het niet ik doe het niet gebruik altijd een spelden kussen als ze niet op de grond vallen groeten Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk speldenkussen ;o)
    En wat een mooi artikel in de Mollie Makes ^-^
    Zo leuk om te lezen en bij je binnen te kijken ;o)
    Fijn weekend alvast!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach zo simpel maar wat is ie leuk geworden en wat schrijf je toch lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een heel mooi steekje, ik ga de docu eens opzoeken, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat je wekelijks wat weg gaat geven, en leuk speldenkussen!

    Ik was bij de boekhandel en heb voor het eest een MM gekocht, nu slechts € 9,99 - blijvend in prijs verlaagd stond erbij? De haaknaald in maatje 3,0 die erbij zit, trok me over de streep. Ik mag mezelf best verwennen met een leuk tijdschrift.

    In de bus al begonnen met lezen toen ik een verhaal tegen kwam over een creatieve hollandse blogster. Ik had hier al gelezen dat je erin stond maar het kwartje (ondanks dat ik al lang gezien had dat de vrouw Ingrid heet) viel erg laat :D

    Leuk artikel, proficiat! Mooie foto's van jullie woning ook :)

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super DIY weer, zat al te hopen op een nieuwe haakactie. Ik gebruik ze zowat allemaal. Het zijn van die kleine heerlijke werkjes, thanks!
    Zelf krijg ik zoiets niet verzonnen. Schattig haaknaaldje ook.
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben net gestart met haken. Maar helemaal soepel gaat het nog niet... Hoe heb jij het geleerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. darn cute!!!! so good!!!
    thank you for sharing, xxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ray en Charles Eames, mooi zo'n creatief echtpaar. Ik heb ook naar Li Edelkoort in zomergasten gekeken. Toen heb ik wat aantekeningen gemaakt wat me wel aardig leek. Eames staat ook op dat lijstje. Bedankt voor deze link.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb geen kussentje nodig maar heb wel lekker een haakwerkje opgepakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedank voor jouw haak instructies! Dit patroon vond ik erg mooi, dus heb ik 'm in het rondje gehaakt.

    http://bezaubert-leben.blogspot.de/2012/09/maja-macht-sich-gedanken-und-hakelt.html

    Fijn weekeind! Groetjes, Maja

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)