woensdag 9 mei 2012

Little paper windmill


nu het weer moederdag word,
het was mij enigszins ontgaan,
maar zag ineens hier in de straat dat er 
zaterdag een moederdag-markt is..
kwam de herinnering terug aan plantenhangers van macramé,
die ik vroeger maakte (tja, dat was toen zo)
de handjes van mijn kinderen in klei,
en de mooiste vingerverf-schilderijtjes..
en bedacht mij dat ik misschien ook maar,
een klein knutselwerkje op mijn blog kon zetten..





misschien ten overvloede,
dit voorbeeld
want een ieder vouwde wel eens een molentje
(maar ik moest zelf toch nog even zoeken,
hoe het ook Alweer moest..)


en misschien moet je wel even helpen,
maar dat zal de pret niet drukken,
als op zondag als er een slaperig kindje,
in pyama, met op een dienblad,
lauwe thee, gemorste sinaasappelsap, een boterham
met pindakaas, lieve kadootjes en met een stralend gezicht,
aan je bed staat..
(ach waar is de tijd Heen?)

have fun!

nb. ik zal de appeltjes naar Ellemijn sturen,
ik heb je adres nog.

-xxx-

14 opmerkingen:

  1. Very nice, good colours and good idea with the masking tape to cover the foldings. Hugs from Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you for sharing!! Just needed somrthing simple and colourful to add a happy touch in my studio!
    xxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat ben jij toch altijd lekker bezig, ik geniet hiervan!
    Fijne dag, groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh bedankt! ze zijn zo leuk!

    leuk om dit samen met de kinderen uit mijn klas te doen, papier zelf tekenen en versieren en dan er een molentje van vouwen! thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk om deze weer eens te zien. Heb ze ooit wel eens gemaakt in de tijd dat origami hot was.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig Ingrid om hier de molentjes te zien die mij juist altijd doen denken aan Zeeland. Je zag ze altijd bij de winkels die strandspullen verkochten. Emmers vol en maar draaien. Och, wat een leuke herinnering. Ik ga er zeker een paar maken. En dan geven aan Mijn moeder komende zondag. Als een herinnering aan de mooie vakanties. Als ik ze aan haar geef, zullen de mooie verhalen vanzelf komen denk ik zo :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Phoe, het was even prutsen maar het is me gelukt. Ze staan gezellig! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief!!! Dankjewel! Dikke kus, Ellemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze leuk! En heb ze ook gelijk gemaakt!:)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)