maandag 8 augustus 2011

Please be carefull...

waarschijnlijk 
(na zoveel berichten weet ik 
het soms niet precies meer)
al eens eerder te lezen hier
maar soms is dit het enige wat ik kan zeggen;
(met de woorden van een ander)

Zul je voorzichtig zijn?
Ik weet wel dat je maar een boodschap doet
hier om de hoek
en dat je niet gekleed bent voor een lange reis.
Je kus is licht,
je blik gerust
en vredig zijn je hand en je voet.
Maar achter deze hoek
een werelddeel,
achter dit ogenblik
een zee van tijd.

Zul je voorzichtig zijn?
- Adriaan Morriën-

Vandaag speciaal voor Judith,
mijn lieve stoere dochter.
X

8 opmerkingen:

  1. Yep, dat laat me even stilvallen. Zo mooi!

    De kaart is aangekomen: dankjewel!!!

    Knuffel
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je kaart. De postbode is er zowaar op maandag voor uit zijn bed gekomen, er komt hier normaal nooit een postbode op maandag dus wij vielen zowat van onze stoel van verbazing...haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedicht! Ik krijg er tranen van in mijn ogen, want het raakt precies die geheime moeder- snaar. Die snaar die bij iedere langskomende sirene denkt "is mijn kind veilig?", die bij iedere donkere blik denkt "is mijn kind wel gelukkig?". Succes voor Judith!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit gedicht hing jaren aan mijn muur ...ondertussen weet ik dat soms , heel soms er dingen zijn waarvoor je je niet kan behoeden ... en dan weet je dat het leven gekke sprongen maakt, diepe kloven slaat en toch denk je nadien weer : zul je voorzichtig zijn ?...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook van mij dank je wel voor de verrassing van de postbode vandaag! ook hier komt ie eigenlijk nooit op maandag dus nog een extra leuk!

    En ja, dat gedicht dat ken ik. prachtig! En ook voor mij heel herkenbaar.
    Van de week nog met mijn dochter over gehad, dat zonder nou al te spastisch te gaan doen we altijd goed uit elkaar moeten gaan. Want je weet maar nooit. Bovendien is het sowieso fijn om gezellig ieders weg te gaan. Helaas was er iets afgrijselijks voor nodig zodat mijn 15-jarige ineens uit zichzelf erover begon en nu begrijpt waarom ik dit altijd tegen haar zeg. Dus voor iedereen zul je voorzichtig zijn?!

    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedicht en wat fijn om zulke goede berichten van je te lezen. Geniet ervan hoor!
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik las hem ooit in de trein en heb hem meteen opgeschreven. zo mooi vond ik hem

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)