woensdag 3 november 2010

Ik wou dat ik...

een huis in Italië had
dan zou ik
vandaag mijn koffers in mijn autootje zetten
en gaan rijden
weg van de donkere sombere dagen
en alle dagelijkse zorgen..

dan zou ik
 Italiaans hebben leren spreken
zodat ik met iedereen mee zou kunnen kletsen
in de winkel, op het plein, en in het café..

dan zou ik
de luiken open gooien als ik aankwam
zodat de zoete geur mijn huis binnen zou stromen
dan zou ik
een tijdje uit het raam hangen
en Ciao roepen naar de buren
en naar een ieder die toevallig lang loopt..

dan zou ik
naar het plaatselijke marktje gaan
om knalrode tomaten 
bijzondere kaas en verse pasta te kopen
dan zou ik
nieuwe plantjes meenemen
voor de bakken aan het balkon..
dan zou ik
cappuccino drinken bij het cafeetje van Mario op het plein..
en vragen of het goed gaat
met de kleinkinderen van Rosa..

 dan zou ik
mijn was, met nieuwe knijpers
die ik nooit eerder zag
aan de straatkant ophangen..
 en het huisje aanvegen met een bezem..

dan zou ik
mijn dagen doorbrengen
in vrede
en me mee laten voeren
met de stroom der dingen
achteraf zou ik niet meer weten
wat ik nu precies gedaan heb
maar wel dat het heerlijk was..

dan zou ik
elke dag een kaarsje branden
voor mijn kinderen
en meneer de Boer
en dan zou ik even naar ze bellen
om te vragen hoe het gaat
maar het enige antwoord 
wat ik zou willen horen is
Va  Bene
om mijn kleine idylle niet te verstoren
als ik weer thuis kom
zou er genoeg tijd zijn voor de rest..

ja, ik wou
dat ik een huis in Italië had...

17 opmerkingen:

  1. :-)

    en als je nou es alles hier doet wat je daar van plan bent?
    Zet je groootste zonnebril op.
    Hang je was in de voortuin.
    Roep uit het raam naar elke voorbijganger.
    ...
    neh...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Va bene, fijn wegdromen op de woensdagmorgen. Ik heb ook zo'n soort wens/droom!
    Grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je daar een logeerkamer ;-)

    Liefs, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie droom... Misschien moet je hier eens kijken: http://www.salemi.co.uk/
    Echt, het is niet onmogelijk:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De huizen in Italië zijn erg goedkoop op dit moment,
    dus....
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lap : nu zit ik ook te dagdromen over heerlijkheden in Italië ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wil ik ook! Maar dan niet Italië maar Denemarken (beetje de andere kant op dus :) )

    Groetjes and keep on dreaming!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat houd je tegen? Gemakkelijk gezegd is dat nietwaar? Ik hunker thuis ook altijd naar dat vakantiegevoel en vraag me af, waarom krijg ik dat thuis niet voor elkaar? Maar als het echt je grote droom is probeer er voor te gaan! Trouwens ik vind de reactie van lisette wel erg leuk :). gr. Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mocht je in de auto stappen die kant op, rij dan even bij mij langs dan ga ik ga mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ciao Bella! Herfstblues, ik weet er alles van. Maar dagdromen helpt.

    Dus ja: een vleugje rode lipstick, wolkje profumo, lekkere cappuccino en een cd'tje van Eros Ramazotti aan. Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien een opvrolijker: er is een pakketje naar je onderweg! Ik heb een berichtje over het leuke pakketje wat ik vandaag in de post vond op mn blog gezet! handgehaakt.blospot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ciao Cara

    Heb echt genoten van jouw dagdroom.
    De foto's brengen je gelijk in de juiste sfeer!

    Liefs
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weet je... ik vind het soms net een stripverhaaltje voor volwassenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wou ook dat jij een huis in italie had en ik wou dat ik jou dan in real life zou kennen, zodat we samen naar dat huis in Italie konden gaan, samen in mijn oude fiat500, dat zou wat zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I think that is a great idea. You should go for it. Italy is amazing. I wouldn't mind living there someday.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. 'k Ga mee in Lisettes gedachtengang. Fantaseer je eigen Nedertalië o.i.d. Aan de foto's op je blog te zien, heb je de zonnige kleuren van Italië al in huis!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)