donderdag 1 juli 2010

Mijnheer Jobse







Tijdens mijn zoektochten naar bijzondere spullen
op markten en kringloopwinkels
kom ik vaak dezelfde mensen tegen
op den duur weet je zo'n beetje wat
anderen zoeken

Zo is er de Marokkaanse rommelvriend
hij zoekt alles met een stekker
we maken altijd een praatje
laatst zei hij; je moet me meneer Jobse noemen
(een echt Zeeuwse achternaam)
dat is beter voor mijn integratie
met een hartelijke lach
(hij woont hier al jaren)
Hij noemt mij mevrouw de Boer
zo heet ik niet, maar weer een ander verhaal

Hij vond deze wolklossen;
moet je nemen,
is echt iets voor jou
Bedankt, meneer Jobse

2 opmerkingen:

  1. Geweldige post Mevrouw de Boer. En ik vind de klossen ook mooi. Wat een kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha super! en mooi hoor, de klossen! goed gezien van meneer Jobse ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)